Creativitijd - Van nul tot inbox-held: 9 praktische tips voor e-mailonderwerpen

Van nul tot inbox-held: 9 praktische tips voor e-mailonderwerpen

Hebt u moeite om de gewenste open rates voor e-mail te halen? Gebruik deze best practices voor e-mailonderwerpen om uw abonnees te betrekken en meer doorkliks te genereren. Uw onderwerpregel is de toegangspoort tot uw e-mail. Als het een flop is, zullen de ontvangers gewoon niet doorklikken, waardoor de rest van uw e-mail volledig overbodig wordt. U kunt de beste e-mail ter wereld hebben geschreven, maar als de onderwerpregel het laat afweten, zal niemand hem zien. Voorkom dat uw e-mail stof verzamelt door ervoor te zorgen dat uw onderwerpregels doen wat ze moeten doen – de aandacht trekken en aanzetten tot actie.

Stap in de schijnwerpers: stijlen en voorbeelden van onderwerpregels die opvallen

E-mailonderwerpregels zijn er in alle soorten en maten. Welke stijl u kiest, hangt volledig af van het soort e-mail dat u verstuurt, uw doelgroep en wat u met de e-mail wilt bereiken. Promoot u een verkoop van uw nieuwste productlijn? Kom dan meteen ter zake in plaats van een cryptische onderwerpregel te gebruiken die de ontvanger niet vertelt wat hij vindt zodra hij de e-mail opent. Stel je je diensten voor aan een potentiële klant? U wilt opvallen in hun inbox met een korte en lieve onderwerpregel. Wat voor soort onderwerpregels zijn er in het wild?

1. FOMO, schaarste en urgentie

Een ouderwets gevoel van urgentie in uw onderwerpregels kan lezers tot actie aanzetten:
  • FOMO (Fear of Missing Out): niemand wil het gevoel hebben dat hij de laatste is die op het feest verschijnt en zal actie ondernemen als het voelt alsof hij iets mist.
  • Schaarste: gebruik uw onderwerpregel om aan te geven dat er nog maar een paar plaatsen of producten beschikbaar zijn of dat u slechts een beperkt aantal van iets beschikbaar heeft.
  • Urgentie: mensen die het gevoel hebben dat ze geen tijd meer hebben, zullen actie ondernemen. Hint dat er nog maar een paar uur over is om een deal te pakken in je onderwerpregel

2. Persoonlijk

Wie hoort (of leest) niet graag zijn eigen naam? Door uw onderwerpregels te personaliseren valt uw e-mail op in de inbox en creëert u een onbewuste band met de ontvanger, waardoor uw e-mails 22% meer kans hebben om te worden geopend. Naast het gebruik van de voornaam van een ontvanger, kunt u ook andere persoonlijke informatie die u over hem hebt, zoals een recent evenement dat hij heeft bijgewoond of zijn laatste aankoop, vermelden. “Nieuwe lijnen in varkens toegevoegd aan onze Piggin’ Sale, Dave!”.

3. Vraag

Vragen wekken nieuwsgierigheid op. Hoe relevanter de vraag is, hoe groter de kans dat een ontvanger doorklikt om het antwoord te weten te komen. Een vraag toevoegen aan je onderwerpregel geeft lezers niet alleen een kijkje in de inhoud, maar kan ook een dialoog op gang brengen. “Ben je klaar voor het weekend?”

4. Lijsten en getallen

Cijfers vallen op in een inbox vol woorden. Het gebruik van getallen in percentages of in de vorm van een lijst in je onderwerpregel kan lezers aanmoedigen om door te klikken, vooral als het inzicht geeft in wat ze precies krijgen aan de andere kant. “15% korting op alles in onze zomeruitverkoop”

5. Actie

Het gebruik van krachtige actiewoorden in je onderwerpregels kan lezers in hun spoor stoppen. Het laat geen twijfel bestaan over wat u hen vraagt te doen en zet hen aan tot actie. “Meld u nu aan voor Dreamforce. Uw plaats op de eerste rij wacht.”

Verbeter de open rates met deze goede voorbeelden van e-mailonderwerpen

U hebt waarschijnlijk e-mailmarketingcampagnes voor een aantal verschillende gelegenheden, zoals productpromoties, wekelijkse nieuwsbrieven, outreachmails, productaanbevelingen en als onderdeel van uw contentmarketingstrategie. Elk van deze verschillende soorten e-mails vereist een ander type onderwerpregel om ontvangers te verleiden door te klikken. Wij hebben een selectie van goede voorbeelden van e-mailonderwerpregels verzameld ter inspiratie voor uw volgende e-mail.

7 krachtige e-mailonderwerpregels voor introductie en outreach

Deze e-mail belooft snel te zijn (tijd is kostbaar!) en vermeldt een persoonlijk stukje informatie over de ontvanger. “Een snelle hallo (en gefeliciteerd met de verhuizing!)”. Het vermelden van een gemeenschappelijke interesse of een wederzijdse kennis is een goede manier om het vertrouwen te winnen van een ontvanger die nog niet weet wie je bent. “Ik reik je de hand via Cora Browne” Het noemen van een overeenkomst schept direct een band. We reageren eerder op mensen die we persoonlijk hebben ontmoet of waarmee we vooraf een soort band hebben. “Geweldig om je vorige week bij Dreamforce te ontmoeten”. Prestaties uit het verleden combineren met wat je met de e-mail wilt bereiken, is een geweldige manier om de aandacht van de ontvanger te krijgen. “Gepubliceerd in Moz 3x. Wil schrijven voor Base2Digital” Het is kort en het is lief, maar wie wil niet weten wat de vraag is? “Vraag” Laat in de onderwerpregel van je e-mail zien dat je eventuele bezwaren van een klant of opdrachtgever gaat aanpakken. “Overwin wat je tegenhoudt”. Het stellen van een vraag wekt interesse. De aanmoediging om vervolgens te reageren op de e-mail maakt deze onderwerpregel actiegericht. “Ooit dit probleem gehad? Vertel me erover.”

8 effectieve e-mailonderwerpregels voor nieuwsbrieven en het promoten van nieuwe inhoud

Deze onderwerpregel voor een nieuwsbrief begint met een emoji om de aandacht van de lezer te trekken. Vervolgens hint het naar een lijst en gebruikt het een zwaar emotioneel woord (“verschrikkelijk”) om een click-through te verleiden. “5 vreselijk onderbenutte b2b-kanalen” Door tweede-persoons voornaamwoorden te gebruiken, betrek je de lezer automatisch bij je e-mail. Vergezeld van de emoji smiley voelt deze onderwerpregel heel menselijk en verbindend aan. “Je wekelijkse Instagram posts gesorteerd “ Deze onderwerpregel is zowel gepersonaliseerd met de naam van de ontvanger als stelt tegelijkertijd een vraag. Het is een dubbele whammy in het prikkelen van nieuwsgierigheid – wie wil niet weten of ze grappig zijn? “Ben je grappig, Dave?” Getallen (vooral zulke grote) maken onderwerpregels specifiek. Met een tijdsbestek erbij is doorklikken naar deze e-mail een no-brainer. “Hoe ik 26.778 abonnees kreeg in 13 maanden”. Het gebruik van een krachtig citaat als onderwerpregel roept emotie op bij de ontvanger en stimuleert doorkliks. “Ik zou een auto kunnen kopen met deze marketingactie” Deze onderwerpregel is zeer specifiek met zijn aanbod en geeft lezers een goed inzicht in wat ze krijgen als ze de e-mail openen. “Ontdek nieuwe kansen met unieke e-commerce keyword data op zak” Kort en eenvoudig, maar heel lief. Deze onderwerpregel laat absoluut geen verwarring bestaan en biedt een lokale aantrekkingskracht die de interesse zal wekken van iedereen die in Brighton woont of Brighton bezoekt. “Ontdek de openluchtrestaurants van Brighton” Koppen met “Hoe te” zijn een goede keuze voor blogposts met actie, en ze werken net zo goed als e-mailonderwerpregels. “Hoe te bouwen aan de toekomst van evenementen”

6 overtuigende e-mailonderwerpregels voor productpromotie en aanbevelingen

Deze onderwerpregel gebruikt een emoji en tweedepersoons voornaamwoorden om de aandacht van de lezer te trekken. “Staycations Are Calling Your Name!” Het gebruik van het woord “wij” geeft lezers het gevoel dat ze ergens bij horen. De toegevoegde emoji zorgt ervoor dat deze e-mailonderwerpregel opvalt. “Zomer, we zijn nog niet klaar met jou “ Het stellen van een vraag haakt de lezer, en het tweede-persoons voornaamwoord zorgt er weer voor dat de ontvanger zich gewaardeerd en begrepen voelt. “Klaar voor een paar vondsten die helemaal over jou gaan?” De combinatie van zon emoji’s en het gebruik van een getal maakt deze onderwerpregel een dwingende klik. “Onze 15% zomeruitverkoop begint vandaag “ Ook deze onderwerpregel gebruikt een emoji om op te vallen in een op tekst gebaseerde inbox. Het creëert een persoonlijke band door te fungeren als een vriendelijke “herinnering” voor lezers om hun vouchers te claimen. “Vergeet uw 20% bon niet! “ De hoofdletters “belangrijk” vestigen de aandacht van de lezer op deze onderwerpregel, en de woordspeling toont de persoonlijkheid van het merk. “BELANGRIJK: Dave, koop deze aanbiedingen op tijd voor de feestdagen! “

9 must-do best practices voor e-mailonderwerpen

1. Wees beschrijvend Grappige en slimme onderwerpregels lijken misschien een leuk idee, maar ze geven ontvangers vaak een verwarrend gevoel. Als u wilt dat iemand uw e-mail opent, wees dan specifiek en beschrijf wat hij krijgt als hij de e-mail opent. Het laatste wat u wilt is lezers teleurstellen die niet krijgen waar ze op hoopten toen ze in uw e-mail klikten. 2. Kort, maar niet te kort Uit onderzoek blijkt dat hoe korter de onderwerpregel, hoe beter – maar niet te kort. In feite presteren onderwerpregels met tussen de zes en elf woorden het beste, met een gemiddelde open rate van 21%. Denk er ook aan hoe uw onderwerpregel op mobiele apparaten zal verschijnen, aangezien e-mailproviders ze vaak inkorten om op het scherm te passen. 3. Vervang woorden niet door emoji’s Emoji’s helpen uw onderwerpregel op te vallen in een zee van tekst, maar ga niet elk woord in uw onderwerpregel vervangen door een emoji. Gebruik ze spaarzaam en alleen om je woorden aan te vullen, zodat je je boodschap nog steeds overbrengt. 4. Gebruik spaarzaam hoofdletters Hoofdletters worden vaak geassocieerd met schreeuwen, dus beperk je gebruik ervan in onderwerpregels. In een van de voorbeelden hierboven zet het merk het woord “belangrijk” met een hoofdletter, maar de rest van de onderwerpregel is in kleine letters – zo hoort het ook. 5. Schrijf er veel voordat je er een kiest De eerste onderwerpregel die je bedenkt zal niet altijd de beste zijn. Schrijf in plaats daarvan minstens 10 potentiële onderwerpregels om te zien welke ideeën je uit eerdere iteraties opdoet. Hoe meer je schrijft, hoe meer je zult beginnen los te laten en de creatieve sappen te laten stromen. 6. Begrijp uw e-mailabonnees Dit is regel 101 in e-mailmarketing, maar het spreekt vanzelf dat u moet weten op wie u zich richt en wat zij van u verwachten. E-mailsegmentatie zal u helpen om elk van uw doelgroepen aan te spreken – als u zich bijvoorbeeld richt op Boomers, gebruik dan geen trendy taal die zij niet zullen begrijpen. Evenzo, als u zich richt op Gen Z met een leuke nieuwe schoonheidslijn, gebruik dan taal die zij kunnen begrijpen. 7. Gebruik tweede persoon voornaamwoorden Betrek de lezer bij uw e-mail door het gebruik van tweede persoon voornaamwoorden zoals “u” en “uw”. Dit geeft hen het gevoel ergens bij te horen en alsof je rechtstreeks tot hen spreekt. 8. Strooi er emotievolle woorden in Emotieve woorden slaan aan bij lezers. Ze roepen een gevoel op bij de ontvanger, of dat nu blijdschap, verrassing, geluk of iets anders is. Probeer enkele van deze emotionele trefwoorden te gebruiken om de nieuwsgierigheid en nieuwsgierigheid van de ontvanger te wekken. 9. Zoek hulp Jaspers sjabloon voor e-mailonderwerpen biedt inspiratie voor uw e-mails. Voer gewoon in waar uw e-mail over gaat en kies een toon die u wilt gebruiken en de AI-technologie komt met een selectie onderwerpregels die u kunt gebruiken (of aanpassen aan uw behoeften). En als je tot 2x sneller onderwerpregels wilt schrijven, schakel dan de baasmodus van Jasper in.

Uw veegbestand: formules voor e-mailonderwerpen die u meteen kunt gebruiken

Dus je bent klaar om een goede onderwerpregel te schrijven, maar naar een lege pagina staren helpt je niet om je zin te krijgen. Geen zorgen, we hebben je onder controle. Hier zijn enkele formules die je kunt aanpassen aan de inhoud van je e-mail. Formules voor introductie e-mailonderwerpen:
  • Leuk je te ontmoeten op [evenement] vorige week!
  • Hebt u een [door u aangeboden dienst] nodig?
  • Ik kreeg uw e-mail van [wederzijdse kennis] – zou graag met u in contact komen!
  • Een snelle hallo (en [persoonlijke anekdote]!)
Formules voor welkomstmails:
  • Welkom bij de [merk] familie, [naam]!
  • Gefeliciteerd met het nieuwste lid van de club van [merk].
  • Wow! Welkom bij [merk]
  • Welkom op het feest! Hoe kan [merk] u helpen?
Promotionele e-mail onderwerp regels:
  • Alleen vandaag! [Uw tijdelijke aanbieding gaat hierheen]
  • Claim nu uw [deal] en bespaar [X bedrag].
  • De tijd dringt! Koop [deal] voordat hij verdwijnt
  • [deal] begint vandaag! Doe je mee?
  • Bespaar [X%] op [promotieproduct].
Nieuwsbrief e-mail onderwerp regel formules:
  • Hoe X en Y te krijgen
  • Wat is jouw X, [naam]?
  • Ben je klaar voor X, [naam]?
  • Wat we hebben geleerd van X doen
  • 6 belangrijke stappen naar X zodat u Y kunt krijgen
Formules voor de onderwerpregel van productaanbevelingen:
  • Waarschuwing: deze e-mail bevat [product] ideeën waar u dol op zult zijn
  • Waarom je een [product] in je leven nodig hebt
  • Op zoek naar een [product]? Zoek niet verder
  • Ons nieuwe [product] vliegt uit de schappen.
  • We hebben deze producten speciaal voor u uitgezocht

Hoe test je e-mailonderwerpregels voor de beste resultaten

Het duurt even om de formule voor een succesvolle e-mailonderwerpregel goed te krijgen. De kans is groot dat je hem niet meteen perfect krijgt, en dat is niet erg. Zolang u test wat werkt en wat niet, kunt u uw onderwerpregels optimaliseren tot het doorklikpercentage blijft stijgen. De belangrijkste statistieken die u wilt bijhouden zijn de openingspercentages, omdat daaruit blijkt hoe aantrekkelijk uw onderwerpregels zijn. De eenvoudigste manier om te bepalen hoe goed uw e-mailonderwerpregels het doen, is ze te A/B-testen. Bij A/B-tests stuurt u een onderwerpregel naar de helft van uw e-maillijst en een andere onderwerpregel naar de andere helft. U kunt zien welke onderwerpregel het hoogste aantal geopende e-mails heeft en welke de meeste doorkliks heeft om te bepalen welke een succes is. Noteer de verschillen tussen elke onderwerpregel en waarom u denkt dat de best presterende het meest succesvol was. Onthoud marketeers, de onderwerpregels van uw e-mails zijn de toegangspoort tot uw e-mails. Als u ze over het hoofd ziet, zult u moeite hebben om hogere open rates te halen. Maar als u tijd besteedt aan het maken van nieuwsgierige, aantrekkelijke onderwerpregels, zult u merken dat meer mensen uw e-mails openen, wat leidt tot meer doorkliks en meer verkopen. Maak gebruik van marketingautomatisering om uw onderwerpregels te testen en uw bestaande te verbeteren voor betere resultaten.

Geef een antwoord