Logo blauw
welkomst-e-mail

Waarom je een welkomst-e-mail moét sturen!

Een eerste indruk is alles! Daarom is een welkomst-e-mail zo belangrijk, het is het eerste contactmoment met jouw klant en daar begint jullie relatie. In deze blog geven we 5 tips om dit een prachtig moment te laten worden.

 

Waarom zou ik een welkomst-e-mail sturen?

Een welkomst-e-mail is misschien wel dé belangrijkste e-mail voor jouw abonnee. Het heeft een zeer hoog open- en klikpercentage, net omdat jouw klant zich zelf aanmeldt en meer over jou wilt weten.

Volgens Experian Marketing Services genereren ze gemiddeld zelfs 8 keer meer omzet dan andere reclame-e-mails. Een welkomst-e-mail biedt kansen om een band te creëren met jouw (toekomstige) klant.

Maar… Hoe begin je hieraan? Het is in ieder geval heel belangrijk om te weten dat het een welkomst-e-mail is. Niet zomaar een e-mail die hun inschrijving bevestigt. Zorg dat je klant zich welkom voelt!

 

Deze 5 tips krijg je van ons:

  1. Deel je beste content
    Dit is jouw moment om te schitteren. Deel de meest interessante content die je hebt. Zorg dat deze abonnees jouw blijven volgen. Gebruik bijvoorbeeld teasers en blog- of videolinks. Zo lok je ze naar jouw website.
  2. Geef cadeautjes
    Een welkomst-e-mail met een aanbieding genereert meer inkomsten dan eentje zonder aanbieding. Deel dus cadeautjes uit!Een korting van 10% kan al een geweldige impact hebben op het klik- en openpercentage. Zorg dat je deze call-to-action vooraan in je e-mail zet, maar ook nog eens in het midden.
  3. Herhalen, herhalen, herhalen
    Het is eenvoudig. Je moet hen eraan herinneren waarom ze zich in eerste instantie hebben ingeschreven. ‘Vergeet je 10% korting niet!’ Herhaal je voordelen, het kan goed zijn dat ze de eerste keer niet goed hebben gelezen.
  4. Word vrienden met je abonnees
    Toon interesse. Vraag aan je abonnees wat ze willen. Dat kan gaan van postcode tot het soort product of nieuws dat ze willen ontvangen.Krijg je deze informatie van je abonnee? Dan kan jij hierop inspelen. Je kan deze gegevens gebruiken voor een succesvolle e-mailtargeting.
  5. Zorg dat je niet in de spam terechtkomt
    Je moedigt abonnees best aan om jou toe te voegen aan hun contactlijst. Zo voorkom je dat je per ongeluk in hun spam terechtkomt. Dit heet ‘whitelisting’ en zorgt dat jouw e-mails altijd aankomen.

 

Een welkomst-e-mail is een belangrijk contactmoment met jouw klant en biedt kansen om een band te creëren. Met deze tips geef je jouw abonnees een warm welkom en leg je de basis voor een succesvolle relatie.

Meer weten? Lees onze blog ‘Van nul tot inbox-held: 9 praktische tips voor e-mailonderwerpen’