e-maillijst icoon

De perfecte e-maillijst

Je bent een ondernemer, dus je moet een e-maillijst opbouwen. Dat heb je zeker al eens gehoord. Misschien heb je zelfs al een aanmeldingsformulier op je website staan? Dan ben je alvast goed bezig, maar weet je ook hoe je mensen kan aanmoedigen om zich in te schrijven voor je e-mailnieuwsbrief?

Een goede e-maillijst?

Om een goede e-maillijst te creëren, kan je deze richtlijnen volgen:

  • Zorg voor een aanmeldingsformulier op je website. Heb je nog geen aanmeldingsformulier op je website staan? Maak er dan snel eentje aan. Zorg dat dit formulier op een strategisch plek staat, bijvoorbeeld op de homepagina van je blog. Extra tip: stuur je nieuwe abonnees ook een berichtje wanneer de inschrijving gelukt (of mislukt) is.
  • Deel het ook op je sociale media. Twitter, Instagram, Facebook, LinkedIn? Zet een inschrijvingsknop in je bio. Elke keer als iemand je bio leest, heb je kans om een nieuwe abonnee te winnen.Je kan bijvoorbeeld ook je headerafbeelding gebruiken om de inschrijving van je nieuwsbrief te promoten.
  • Je wilt niet de meeste abonnees. Je wilt niet de meeste abonnees? Raar! Denk er eens over na: beter 10 abonnees die je nieuwsbrief actief lezen dan 100 abonnees die hem onmiddellijk verwijderen.Je wilt dus niet de meeste abonnees, maar wel actieve abonnees. Zorg daarom voor waardevolle content die ervoor zorgt dat jouw volgers je nieuwsbrief wel degelijk lezen.
  • Kies je strategie. Het is niet enkel belangrijk dat je een e-maillijst hebt, maar ook hoe je die gaat gebruiken. Denk daar dus over na vóór je je eerste e-mailnieuwsbrief uitstuurt. Je kan bijvoorbeeld maandelijkse bedrijfsupdates uitsturen of wekelijkse promoties.
  Hopelijk heb je ondertussen al zin om eraan te beginnen. Met een beetje planning bouw je een e-maillijst op én creëer je succesvolle e-mailcampagnes. Lees je graag meer tips over e-mail marketing? Lees onze blog over praktische tips over e-mailonderwerpen.

Samenwerken met Creativitijd?

Jouw sterk digitaal verhaal begint bij ons.

Wil je zelf aan de slag met e-mailmarketing?

Bij Creativitijd gebruiken we Brevo.